Jump to content

Masters_Sounds

Membru
  • Content Count

    29
  • Joined

Community Reputation

6 Neutru

About Masters_Sounds

  • Rank
    Începător
  • Birthday 02/21/1975

Profile Info

  • KORG Pa
    4x
  • Location
    Bumbeşti-Piţic
  • Country
    România

Recent Profile Visitors

1,072 profile views
  1. Pentru: -Pa700 System Updater Version 1.3.0 - Pa700 Oriental OS v1.3.0 and AddOn Oriental v1.1 - Pa1000 System Updater Version 1.2.0 - Pa4X System Updater Version 2.2.0 - Pa4X Oriental System Updater v2.2.0 - Pa4X Musikant System Updater v2.2.0 Link; http://www.KORG.com/uk/news/2018/0531/ Interesant este că cei de la KORG au sismțit nevoia de a redacta un nou manual de utilizare pentru Pa 4x, care are numai...1124 de pagini....? Foarte util ar fi ajutorul domnului Andronescu la traducerea manualului, căci altfel, după citirea a 1124 de pagini în lb. engleză, s-ar putea să ne dea afară nevestele...
  2. ...se poate, dacă cinezii s-or fi apucat să facă și KORG... ... știi ultima zicere; dacă nu-i „Made in China”, nu-i original!
  3. KORG Pa4x OS 2.0 Mono /Poly BUG. Ce părere aveți? Este normal? (Am încercat și eu și este adevărat ce se afirmă în acest video.)
  4. Pentru cei ce nu au aflat încă, a apărut un nou O.S. pentru KORG Pa 4x. http://www.KORG.com/us/support/download/# Sper că informația nu este prea tardivă, ...dacă da, atunci un admin poate șterge topicul. În manualul referitor la procedura de up-date se afirmă că procedura de instalare durează aprox. 40min. La mine, din momentul download-ului în laptop, până la instalarea completă, (deschiderea KORG-ului cu noul O.S.), durata a fost de maxim 20min. Vor să facă pe modeștii? În altă ordine de idei, poate cineva să ne spună câte ceva despre Kaos?(în Pa 4x sunt implementate nuște funcții de la Kaos...)
  5. Vă rog să mă ajutați să rezolv următoarea problemă; vreau să creez un multisempler compus din semplerele existente în folderele user ale unui Pa 2x, dar nu le pot vizualiza, deci nici încărca. Am parcurs următorii pași:1.Record, 2.Edit, 3. Load Sample...și ...surpriză!, îmi afișează două foldere cu piese făcute în sequencer.Evident, deschiderea acestor două foldere nu duce la vizualizarea vreunui sempler. Această căutare am făcut-o pe hard disk, unde se află și seturi în a căror structură se află si foldere SOUND unde se află semplere/multisemplere, dar, repet, nu le pot vizualiza. La căutarea pe SSD și pe USB, (pe acesta din urmă știu sigur că există semplere/multisemplere), rezulatatul este zero! Și totuși apăsând căsuța Sampling Info, aceasta îmi spune că am încărcate 910 semplere, 120 Drums și 54 multisemplere.Acestă procedură este descrisă în atașament. Am mers și pe o altă procedură, mai exact am apăsat pe Record/EMPTY, iar aici, într-adevăr, îmi apar cele 910 semplere, însă, din cauza denumirilor, nu reușesc să identific semplerele pe care vreau să le folosesc la crearea multisemplerului.Apoi am accesat Menu/MultiSample și iarăși am apăsat EMPTY și aici am putut vizualiza multisemplerele, dar acestea nu-mi folosesc la cearea multisemplerului pe care-l vreau eu. Știu sigur că greșesc undeva, dar nu știu unde.Culmea este că acum vreun an și jumătate am urmat procedura din primul paragraf și am reușit fără probleme să creez un multisempler compus din semplerele interne. Deci, 1.Ce anume greșesc, (mă refer la procedura din primul paragraf), și care ar fi procedura cea mai simplă și eficientă pentru rezolvarea acestei probleme?, și 2. Cum pot vizualiza/încărca semplerele interne ale clapei în vederea creării unui multisempler? WS-Multisample.pdf
  6. ...@cm6 ...La precizările pe care le-ai făcut tu, (răspunsul nr.5), eu aș mai adăuga : să aibă maximum 4 biți (exclus 4 baiți), și să cânte ca Toni Iordache (24 sunete pe secundă - așa l-au măsurat japonezii, când a cântat la Tokio). Tu știi foarte bine că așa ceva nu există !! Sau poate vrei să devii într-un viitor apropiat moderator pe acest site? Dacă asta vrei, îți doresc success !!
  7. 1.a.Maneaua, „modernă sau originală”, nu este „stil”, ci un subgen a ceeace numim generic stilul folcloric. Dicționarul de termeni muzicali explică și exemplifică ce este stilul, de ex. : stil monodic/polifonic/armonic, etc., aceasta d.p.d.v. al creatorului, sau stil baroc/clasic/romantic, etc., aceasta d.p.d.v. al modului de reprezentare a principalelor trăsături ale unei epoci în creațiile musicale.Concluzie ; maneaua nu este stil, ci SE ÎNCADREAZĂ ÎN STILUL FOLCLORIC. Din punctul meu de vedere, maneaua este bastardul dintre muzica „ușoară” occidentală (privită în cel mai larg sens posibil) și muzica orientală, având unele particularități specifice fiecăruia dintre popoarele din Balcani. 1.b.Dacă știi să cânți folclor, poți cânta oricând manele. 2.Aceleași calități necesare unui bun interpret, cu precizarea că vocaliștii trebuie să aibă un ambitus destul de mare, deci calități vocale deosebite.Și mai trebuie să mai aibă o calitate, și anume, să știe limba țigănească.Vorbesc serios! - dacă nu ai izul/specificul/parfumul ăla, (că nu știu cum să-I spun - imginați-vi-o pe Romica Puceanu cântând Șaraiman cu o pronunție pur românească), aia nu mai e manea! (Prima manea cantata de o româncă a fost „Pe toate florile din lume”, interpretă Irina Loghin, - am și caseta !!! - îmi părea o lălăială fără sens, comparativ cu felul în care o cânta Romica Puceanu). 3.Ei na? Da` ce, „s-a” cântat manele la Scala din Milano sau la Coven Garden, sau Carnegie Hall și eu nu știu ? Înseamnă că n-am cultură generală! Grav, nu-i așa ? Folclorul românesc este considerat în ansamblul cultural universal o cultură de provincie (nu neapărat în sensul peiorativ - mai sunt și alte culturi astfel considerate) și așa și este (chiar dacă la școală ni se spune că una din trăsăturile folclorului românesc este universalitatea - NU-I ADEVĂRAT!!!). Limba este o barieră de netrecut! 4.Nu știu ce-o fi înțeles Marin Zmaranda din întrebarea nr. 4, mai ales că scrie un „NU” chiar la început - că restul răspunsului n-are nici o legătură cu întrebarea.(Și apropos de cântat „manelește” și oltenește ; dacă știi puțin folclor poți cânta manele oricând. În schimb, cu adevărat oltenește și mai ales gorjenește nu poate cânta oricine.De altfel mai toate ansamblurile profesioniste au probleme mari în interpretarea unor melodii gorjenești). Eu știu că manelele sunt muzică entertainement (na că m-am englezit!).Dacă n-ar fi așa, atunci hai să ni-l imaginăm pe nașu` mare zbierând la lăutari ; ia zi bă` un menuet d`a lu` Beethoven!- și pe socru` ; ia fă bă o mazurcă, d`aia bătrâneasă, d`a lu` Chopin!! Asta da! - și eleganță și decență! - nu-I așa domnu` A.D. ? 5.Răspunsul se află în cele scrise mai sus. 6.Rețeta pentru venit consistent este arhicunoscută ; una/două melodii standard, urmeză promovarea TV,(=niște bani investiți), urmeză niște telefoane aranjate pe care le primești de la telespectatorii „admiratori” = creșterea ratingului + puțin noroc, (toți interpreții care au făcut avere din muzică recunosc rolul determinant al norocului). Restul - că mai sunt și altele - sunt amănunte... 7.Nu mă notez eu, să-mi dea alții notele. Cel mult vă pot relata că la o nuntă, unde eram invitat, lăutarii nu prea le aveau cu manelele (ce-i drept nu prea le aveau nici cu folclorul, da` parcă aici stăteau ceva mai bine) .Așa că, un pic abțiguit fiind, dar cu aprobarea organistului care mă cunoștea și se uita la mine cu o privire care spunea HELP!!! - am început o manelească de săreau și chiuiau nuntașii de nu se mai auzeau nici boxele, (să nu mă întrebați ce-am cântat..: ..). Iar la final a apărut și clasicul comentariu, (de care sunt „foarte mândru”) ; „Ai văzut bă` ? Ăsta lăutar !!” Deci...ce mai încoace și-ncolo... eleganță și decență de cel mai înalt nivel !!!
  8. @ionutz Ce te face să crezi că merge?
  9. Ghitar mode reprezintă modul (că de-aia îi zice „mode”, adică, tradus în română - fel/ul) în care o chitară trebuie să susțină un acompaniament al unei piese.Dacă vreți să folosiți ghitar mode la crearea unui style, asta depinde de cel care îl crează, dar e foarte recomandat și iată de ce: 1.Când un chitarist acompaniază o melodie el folosește o anume panație, (trăsătura cu pana de chitară, în jos sau în sus pe corzile acesteia se numește panație).Nu este deloc aceslași lucru a trage pe corzile unei chitări în jos sau în sus, pentru că, de exemplu, dacă chitaristul cântă acordul DoM în poziția 1, sunetele cantate (deci și auzite) sunt, (în ordinea corzilor de la cea groasă spre cea subțire-panaţie sus-jos), mi/sol, do, mi, sol, do și mi. În schimb, dacă trage de jos în sus, sunetele cantate și auzite sunt invers dacât ordinea anterior scrisă, deci și efectul sonor va fi altul (nu neapărat invers, ci pur și simplu altul). Ceeace face ghitar mode este o imitație a acestei situații întâlnită în realitatea sonorităților chitaristice.Unele clape cântă acordul ca și când chitaristul trage cu pana în jos, în timp ce alte clape imită panația în sus a aceluiaș acord.La crearea unui style, dacă folosești o chitară ca instrument de acompaniament, va trebui să creezi acordurile pe care le ai date în manual, de exemplu : DoM, DoM 7, DoM 6, Do-(diminuat), etc.(nu le țin minte pe toate).Iar ghitar mode tocmai la asta te ajută, adică prin apăsarea unei singure calpe se aude, de fapt, un acord de chitară. 2.Nu numai trăsătura (sus-jos) este importantă, ci și o consecință directă a acesteia, și anume ritmul, astfel ; fiecare trăsătură pe corzile chitării are o anumită durată.Uneori trăsăturile sus/jos, sunt egale ca durată, (foarte rar), alteori duratele variază, (de cele mai multe ori), de exemplu : prima trăsătură, (în jos), durează un timp,(adică o pătrime), a doua trăsătură, (în jos), durează o jumătate de timp, (optime), a treia trăsătură, (în sus!), optime.După cum constataţi, timpii însumați (cantaţi) sunt în număr de doi.Dacă repetaţi aceeași operațiune în întregime, mai cantaţi încă doi timpi, dar de fapt aţi cântat două măsuri a câte doi timpi fiecare, FOLOSIND ACELEAȘI DURATE - pătrime urmată de două optimi. În acest moment aţi creat de fapt un ritm. Caracteristica principal a acestuia este REPETITIVITATEA, (pentru că există și ritmuri nonrepetitive, dar nu la infinit).Ei bine, când editaţi stilul [care de fapt NU E STIL, CI UN ACOMPANIAMEN, (RITMUL + ACORDURILE, ADICĂ ARMONIA,. ÎN FORMA EI CEA MAI SIMPLĂ!), SAU SUPORTUL ARMONIC SPECIFIC UNEI MELODII, SAU UNUI GEN DE MELODII, de ex. melodii ale folclorului românesc, așa cum sunt cunescute de utilizatorii acestui forum, ceeace este oarecum incorect, dar nu despre asta e vorba în acest subiect], puteţi crea ritmul necesar mult mai ușor, deoarece APĂSAREA ALTERNATIVĂ ÎN RITMUL PE CARE DOREȘTI SĂ-L CREEZI, (de ex. cel descris mai sus), pe clapele corespunzătoare care imită trăsăturile sus-jos vor genera un acompaniament de chitară „realistic” (așa cum le place să se exprime unora care ridică în slăvile cerurilor aceste calpe - o exprimare echilibrată este, de exemplu, imițație destul de reușită, dar mai ales utilă, aceasta din urmă fiind principal caracteristică). 3.După ce veţi fi înțeles tot ceeace am scris mai sus veţi putea chiar să speculaţi această oportunitate, în multe feluri și veţi fi încântaţi de pragmatismul (șablonărăile) celor de la KORG. Dacă însă sunteţi mai pretențioşi vă veţi face singuri chitările de care aveţi nevoie.Și veţi constata că ȘABLONUL ESTE DE FAPT MOARTEA CREATIVITĂȚII. Totuși, lumea - se mulțumește cu, - și vrea șabloane, așa că dați-le fraților ceeace își doresc ! că doar nu poţi să te p... contra vântului...nu-i aşa ?
  10. Nu te agita de pomană.Nu se potrivesc.Au avut ei grijă....
  11. Mulţumesc pentru răspuns.Aş fi foarte bucuros dacă m-aţi ajuta să depăşesc problema asta. 1.Nu mi-am propus (deocamdată) să semplez un anume instrument(deşi aş avea destule instr. care, nu mă mulţumesc din multe p.d.v.), ci mi-am propus doar să învăţ procedura de semplare.Concret, am accesat în User1 diferite instr,-de ex., flaut, ţambal, cât şi alte „instrumente artificiale”, adică cele care sunt generate de oscilatoarele clapei, dar care nu se regăsesc în printre cele care sunt imitație a timbrelor generate natural. 2.Procedura : am deschis Ex. Sem. Conv. și am verificat dacă funcționează conexiunea MIDI, astfel ; apăsând câteva clape pe claviatura Pa 2x am constatat că ledul verde din dreapa interfeței devine roșu atunci când se aud/e unul sau mai multe sunete. Conexiunile fizice le-am făcut corect astfel ; ieșire semnal două cabluri (Pa2x L/R),- intrare în card audio canalele 5/6 + cuplare Pa2x-Laptop prin cablu USB.Setări Ex. Sem. Conv ; Setings/General - audio output (semnal audio ieșire spre boxe) : MME-01-02(M-DX16), adică din cardul audio spre boxe) ; MIDI Input ; MME Pa2x (pentru că semnalul audio care iese din clapă, intră prin cablu USB in laptop).Apoi de la Source Format deschid HARDWARE Convertor şi în Menu-ul acestuia fac următoarele setări: ASIO driver ; M-16DX ASIO Record Channel ; 5/6(canalele de intrare a semnalului clapei în cardul audio). MIDI Output ; canalele 1/2(canalele de ieșire generală ale cardului audio) MIDI Send Chanal ; 1, același cu ieșirea MIDI din Pa2x Pe interfața HARDWARE Convertor sunt active(iluminate) butoanele 44100/16-bit,(frecvența de eșantionare, care corespunde exact cu frecvența de eșantionare a cardului audio), ASIO, MIDI IN și HEAR SPLIT. Am repetat operațiunea de foarte multe ori și am obținut același rezultat ; vumetrele arată conexiune corectă, (la apăsarea pe calpă verdele se duce până la capătul celor două dreptunghiuri), dar la activarea (apăsarea) unor clape de pe claviatura convertorului și apoi încercarea de a la modifica velocitatea prin dragare sus-jos pe suprafața de lucru a convertorului, semnalul audio este 0(zero).Mai fac următoarea precizare, și anume, când încarc un sempler KMP din laptop, softul mi-l încarcă corect, (KMP+KSF-uri) și îmi redă exact timbrul și înalțimile(frecvențele) fiecărui fișier. Pe de altă parte, o ciudățenie pe care am observat-o la acest soft este că nu s-a instalat în Program Files(sau nu-l văd eu).Adică, atunci când l-am dezarhivat mă așteptam să se instaleze ca oricare alt soft (next, next...).Ei bine, nu!După dezarhivare, la dublu-click stânga al mouse-ului pe executabilul softului, acesta pur și simplu s-a deschis cu interfața binecunoscută.Practic, în acest moment eu nu știu dacă acest soft este sau nu instalat corect. 3.S.O. Windows 7/64, procesor Intel Dual Core/2Ghz, 4 Gb RAM, Card audio mai sus menționat, HDD intern 750 Gb/7200rot/min.Nu am instalat antivirus. CU SIGURANȚĂ ÎMI SCAPĂ CEVA!!!CE?
  12. M-a pus necuratu` să încerc și eu să învăț un pic de semplare a unui instrument.Asta pentru că nu prea îmi plac unele instrumente care sunt livrate la pachet cu celebrele clape...Așa că, deși timpul nu-mi prisosește, am intrat pe net, am văzut eu cam cu ce se „mănâncă” treaba asta, am instalat resursele necesare, și dăi și luptă necusorule...Până în seara asta, când ...bară! Iată despre ce este vorba: Am un Pa 2x, un audiocard Edirol M-16DX, și un Laptop.Am făcut conexiunile necesare, astfel încât la deschiderea softului Extreme Semple Convertor lucrurile păreau a fi în regulă.Până la momentul activării HARDWERE Convertor al softului de mai sus.Având cuplat Pa 2x cu laptopul prin cablu USB, convertorul îmi dădea semnal de activare a conexiunii MIDI prin intermediul vumetrelor (cele două „dungi” verzi) aflate în partea inferioară.Am ales un ton din Pa 2x-User1 și am apăsat câteva clape ; aceeași reactie.Apoi am încercat să-i modific velocitatea cu ajutorul convertorului, așa că am selectat câteva clape pe interfață pentru probă și am tras săgeata mouse-ului de sus în jos pe suprafața de lucru a convertorului și ....nimic .Binențeles că am mai încercat de vreo....sute de ori. Același rezultat.Mă poate ajuta cineva să ies din impasul acesta?Mulțumesc.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.